Monday, October 11, 2010

panas dan sakit perut

Selepas waktu rehat saya menyemak resit-resit bayaran yuran sebelum memulakan kelas. tiba-tiba "ustazah, Harraz punya hidung keluar darah banyak, baju dia kena darah" Atikah Safanah mengadu.

Sangka saya sedikit sahaja darahnya, cemas juga melihat budak-budak masing-masing serbu ke bilik air dengan sifat ingin tahu mereka.

Memang banyak darahnya. Budak-budak, sakitnya memanglah tidak tetapi darah mengalir tidak berhenti. Harraz Adha Putra pula mungkin rimas kerana menyanagka hidung berair padahal darah yang keluar dan dia asyik mengesat hidungnya dengan hujung lengan baju.

Saya mengarahkan pelajar masuk ke kelas masing-masing dan secara tenang merawat apa yang patut. Legalah sedikit saya kerana selepas itu kurang seorang calon tak reti duduk diam dalam kelas.

Tidak lama selepas itu datang Ustazah Muazah memberi tahu ada budak terberak dekat bilik air. Naik stress saya melihat Nabil Hakim kaku dihadapan pintu bilik air tidak berseluar dan dekat karpet situ ada pula najis berterabur. Sekali lagi saya beroperasi dibilik air dengan seluarnya yang tercemar. Sangka saya habis disitu tetapi mata saya menangkap keadaan bilik air sebelah yang nampak kelainan.Saya sebenarnya agak lega kerana bukan giliran saya menyuci bilik air hari ini. Saya tolak pintu bilik air kerana ingin memastikan apakah kelainan yang menarik perhatian saya.

Huargh!!! Pengsan saya dibuatnya jika saya fikirkan sangat. Rupanya bukan sekadar seluar ngan karpet tercemar tetapi kat dalam bilik air pun dia terbuat kerja juga. Rasa bersalah pula kalau buat tak tahu sedangkan dia anak murid saya lalu secara ringkas saya mengambil alih kerja mencuci yang diberi oleh anak murid saya ni. Mungkin dengan cara ini dia nak luahkan kasih sayangnya pada saya.

Takpalah sayang! Ustazah terima.

No comments:

Post a Comment