Saturday, October 2, 2010

YIP

Tadi minyak kereta saya kehabisan di belakang Jaya Jusco Balakong. Sebelum ni tak pernah terjadi di Kuala Lumpur ni. Saya teringat untuk menghubungi kawan lama saya yang berkerja di Proton Edar tidak jauh dari sini. Kawan saya ini sedang menuju ke Petaling Jaya kerana urusan kerja tetapi berpatah balik semata-mata memenuhi permintaan saya yang di dalam kesusahan.

Tidak sampai setengah jam dia sampai. Bersusah payah dia mencari botol untuk dijadikan paiping saluran ke tangki minyak kereta saya.Dia sekadar mengambil modal minyak walaupun saya menawarkan lebih.

Kawan saya ini saya kenali sepuluh tahun dahulu dan dia berbangsa cina. Dia tidak lokek ilmu dan tidak pernah jemu menghubungi saya saban tahun.

Dengan pertolongannya tadi saya berasa amat terhutang budi,cuma saya yang kurang memberi komitmen kepada persahabatan ini kerana komitmen saya terhadap suami memerlukan saya perlu menjaga hatinya dari setiap sudut walaupun hubungan persahabatan.

Kadangkala saya berasa apalah salahnya kalau saya memperpanjangkan persahabatan ini dengan ahli keluarga saya yang lain termasuk suami. Mungkin akan difikirkan!

No comments:

Post a Comment