Saturday, August 28, 2010

Pergi balik...

Nur Atikah Safanah asyik datang kehadapan mengadu itu dan ini sedangkan ketika itu saya sedang menumpukan perhatian kepada bacaan Iqra' pelajar saya.

Mungkin menganggap tidak perlu dilayan saya mengarahkan anak murid saya itu pulang ketempat duduknya dengan ungkapan "pergi balik!"

Agak lama dia datang kembali duduk disebelah saya pula sambil mengomel dengan nada bersahaja
" Ustazah Hafizah dulu kalau marah tak pernah pun suruh saya balik!" saya mengerutkan dahi dan memandang wajah polosnya yang tidak menyimpan dendam pun. "ustazah kata macam tu ke tadi?" dia mengangguk sambil tersenyum.
" ustazah tersilap cakap, maksud ustazah tadi supaya kamu balik ketempat duduk kamu, kamu marah ustazah ke? "dia mengeleng dengan tersenyum lagi.
"usatazah minta maaf ye!" dia mengangguk senang dan kembali ketempat duduknya dengan senang hati.

Alahai anak muridku.

1 comment:

  1. Salam caiyang...

    Pergi balik..! sian dia. Kalu mama kocik2 dulu pun mama kocik hati gak. Nak balik umah jauh, bas takdak, kena jln kaki, penat, haus dooo.. ihikkksss

    ReplyDelete